Hur säger man det egentligen? Glad nationaldag? Grattis på nationaldagen? Ha en bra nationaldag? 

Har aldrig lyckats klura ut detta. Samma sak med alla hjärtans dag? Känns på något sätt enklare med den engelska versionen när man bara säger "happy" framför alla helgdagar. 

Side note. Det var inte alls det jag ville säga med det här inlägget.

Så, glad nationaldag alla svennar! 
Jag firar på enda tänkbara sätt, med en av de få drickbara kaffesorterna i Amerikatt. Tack Gevalia! Jag ska snart möta upp Carine för brunch i Silverlake. Vi bor bara 20 min ifrån varandra, vilket är som att vara grannar i los angeles-mått, och ska mötas upp vid ett mikrobryggeri som serverar unlimited mimosa. Tänker att jag berättar för henne om svenne-dagen och så dedikerar vi hela brunchen åt Sverige. Perfekt! 

Kommentera

Publiceras ej