Åkte till doktorn i lördags för att komma fram och se att det var STÄNGT. What?! Här hade jag frågat specifikt om dem var öppna på lördag och hon sa ja. Jag anar att det var stängt i samband med Labor Day som är idag (ledigt! woho), men ändå. Här har man korsat atlanten för att kunna bo i the land of the free (likamed alltid öppet på lördagar) och så är det STÄNGT.
Så det var bara att promenera hem igen. Gick i långärmat då jag fått för mig att det var höst nu, men temperaturen visade 34c. Sen kom Carine över. Jag lockade med vin och veganska kakor som jag köpt på Trader Joes på vägen hem. Det fanns inte en chans att säga nej till en sån deal. 
Och sen så var det snabbt söndag och jag hade sagt ja till att jobba. Så dum en var, såhär i efterhand, men tänkte väl att det är bra att samla på sig några timmar när en snart ska gå och bli hemmafru. Ägnade sen resten av dagen åt pappersarbete för det där himla gröna kortet. Stressar ihjäl mig, inifrån och ut, satt svettig i soffan och försökte komma på vad vi behöver och inte behöver. Vilka bevis vi skicka med och inte. Jag vill gärna ha det överstökat och inskickat så att det inte längre ligger i mina händer. 
 
Men idag är det måndag och jag inser att jag måste blogga oftare om jag ska slippa och göra såna här sammanfattningar av helgen hele tin. Det blir så tråkigt för er osv. Mannen rullade in runt elva och var helt slut efter en helg i Denver. Bra hade han haft det. Jag frågade om Denver och han sa att det var mindre folk än i LA, och det var ju bra tyckte han. Mer hade han inte registrerat, han var ju trots allt där för konsert. Jag fick present. Tack älskling!



 

Kommentera

Publiceras ej