Barnsdall 
 
 
3 koppar kaffe och en miljard recept senare.
 
Jag har planerat mat för kommande veckan (och typ ett decennie fram i tiden) och alla har dem en gemensam nämnare: Bröd.
Fastnade på en sida med 25 bästa pitabrödsrecepten. Bara en sån sak.
Sedan vet jag ju själv att jag inte kan leva på bröd i 10 år framöver, men ändå, vad fint det vore. Hej då hälsa, du var aldrig en del av mitt liv...
 
Solen skiner idag, äntligen kan man tycka, och jag ska strax ge mig iväg på en promenad till Runyon Canyon. Ni vet, hiking-paradiset mitt i hollywood. Själv föredrar jag griffith, men bor ju granne med Runyon, så det får duga när man inte har bil och måste gå alt. ta buss vart man än ska. 
 
Söndagar är för övrigt min bästa dag på hela veckan. Vaknar alltid tidigt och sörplar kaffe i all oändlighet. Sedan är dagen bara fylld med mys och noll måsten. Fredagar och lördagar har man ofta så höga förväntningar, att man måste hitta på något vettigt. Söndagar är 100% motsats och bara lugna och sköna (kanske för att jag aldrig vaknar upp bakis och ångestfull nuförtiden?)
 
I alla fall.
Efter min hike så ska jag och K till Barnsdall park i Los Feliz för att picknicka och sola. Underbart!
 

Kommentera

Publiceras ej