Var nästan världens lyckligaste människa när jag kom hem efter min promenad igår. 
Hollywood är ganska industriellt och grått vid första anblick, men när man går där mellan de många studios, graffiti art och amerikanskhet av alla de slag så känns det ändå väldigt fint. Och på tal om studios så är dem överallt, i varje hörn.

När man närmar sig West Hollywood så blir allt lummigare och gulligare. Varenda tvärgata är så idyllisk så att man svimmar, det är grönt och träden blommar. Man går in i butiker med kaffekoppar för en månadslön, tittar på hus som säkert är värda en livslön och hittar en ny park med solare, tanter, hundar och ett helt gäng tennisbanor. Jag tänker att "dit ska jag gå imorgon, på deras farmer's market." Ja, om jag inte fastnar på jobbet, det vill säga. 
Promenerade sedan Fountain hela vägen hem. Som ju, enligt bette davis, är: "the best way an aspiring starlet could get into Hollywood."

Home sweet home

Kommentera

Publiceras ej