Kakan, även kallad the husband, har rymt bohaget för första gången sedan vi flyttade ihop. Han har flugit till Colorado för en tredagars-konsert och kommer inte hem förrän på måndag. Buhu. 
Jag är inte van att vara ensam, jag har inte bott ensam sedan.. 2012 tror jag. Och knappt var man väl ensam då. Studentliv och allt vad det innebar. Tänker att det är bra att öva, en kan ju inte gå och vara beroende av en karl sådär bara. 
Men i vilket fall, det är långhelg här, måndag är labor day, så jag har massa aktiviteter inbokade. JA, jag kanske har lite problem med att vara ensam. Igår kväll träffade jag lisa för middag i Silverlake. Lisa, som jag huserat och vänskapat med i över ett och ett halvt år, åker snart hem till Tyskland för ett års jobb innan hon kommer tillbaka hit igen, så det gäller att passa på. 
 
Nu ska jag iväg till farbror doktorn (doktorn är dock kvinnlig) för att hämta upp en bunt bevis till min Green Card-ansökan. Håll tummarna för att jag är klarade undersökningen.

Kommentera

Publiceras ej